حمایت از پایان نامه های حوزه فناوری ­نانو

1395/10/01 در ساعت 16:34:00

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمد زاده ختمی مآب گفت: برای حوزه تحقیقات دانشگاهی برنامه حمایت تشویقی گام به گام از پایان نامه تحصیلات تکمیلی درحال اجراست.

حمایت از پایان نامه های حوزه فناوری ­نانو

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمد زاده ختمی مآب گفت: برای حوزه تحقیقات دانشگاهی برنامه حمایت تشویقی گام به گام از پایان نامه تحصیلات تکمیلی درحال اجراست. در این آیین­نامه با توجه به فعالیتی که دانشجویان در مسیر پروژه خود انجام می دهند،هر دانشجویی که پایان نامه با کیفیت­تر و با دستاورد بیشتریانجام دهد، مبلغ تشویقی بیشتری دریافت خواهدکرد.
ختمی مآب افزود:یکی از شاخص­هایی که برای پایان نامه با کیفیت مطرح است، مساله محور بودن آن است. دانشجویی که کار خود را مورد نیاز یک صنعت تعریف کند و صنعت پایان نامه اوراتأییدکند، مبلغ 10میلیون ریال در همان ابتدا و زمانی که پروپوزال دانشجو تصویب می شود به او پرداخت می شود. اگر این تحقیقات پایان یابد و مورد تأیید صنعت قرار گیرد مبلغ سی میلیون ریال به این تشویقی افزوده می شود.
دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی بخش دیگری از آیین نامه حمایتی را کاربردی کردن پایان نامه ها عنوان کرد و گفت: برای کاربردی بودن پایان نامه ها چند شاخص در نظر گرفته شده است. یکی از شاخص­ها این است که دانشجو کار پایان نامه خود را تا مرحله تولید نمونه اولیه (پروتوتایپ) از محصول ادامه دهد که مبلغ تشویقی این شاخص بیست میلیون ریال می­باشد.
وی افزود: شاخص دیگر ایجاد پایلوت از نتایج پایان نامه می­باشد که تشویقی آن سی میلیون ریال و اگر حاصل پایان نامه به صورت یک هسته فناور در یک مرکز رشد مستقر شود به طوری که ایده محوری همان ایده پایان نامه باشد، مبلغ بیست میلیون ریال تشویقی بیشتر بر مبالغ قبلی پرداخت خواهد شد.
ختمی مآب شاخص های دیگر حمایت از پایان نامه ها را کیفیت علمی این تحقیقات اشاره کرد و گفت: اگر هنگام نگارش پروپوزال علاوه بر مرور مقالات گزارشی از پتنت هایی که در حوزه کاری مربوطه هست ارسال شود، این گزارش داوری شده و مبلغ پنج میلیون ریال تشویقی بیشتری دریافت می کنند. مطالعه مروری پتنت به افزایش کیفیت علمی پایان­نامه­ها کمک شایانی خواهد کرد.
وی دیگر شاخص در این حوزه را به این صورت توضیح داد: اگر از پایان نامه مقاله استخراج شود، تا چهار مقاله، به ازای هر یک مقاله مبلغ پنج میلیون ریال به پایان نامه تعلق می گیرد.
به گفته وی دیگر شاخص حمایتی از پایان نامه ها ثبت اختراع است. اگر ثبت اختراع خارجی حاصل از پایان نامه صورت گیرد مبلغ سی میلیون ریال و ثبت اختراع داخلی مبلغ10میلیون ریال را به همراه خواهد داشت.

نظر جدید
0%